sâmbătă, 7 mai 2011

Recenzie - Filme (1)

Sunt o mare amatoare de filme.Cred ca oricine ma cunoaste stie ca pentru mine filmele sunt impartite astfel:cele care imi plac foarte mult si la care ma uit de multe ori chiar daca stiu finalul,filme care imi plac dar care nu mai au absolut niciun farmec pentru mine daca le vad iar ,filme pe care le suport cu greu pana la sfarsit si filme pe care le inchid dupa cateva minute.
Tocmai pentru ca am vazut destule filme care s-au intamplat sa mai fie si ultra-laudate am zis sa fac un fel de recenzie a lor.Sa nu ma intelegeti gresit,nu ma dau experta sau critica de film,doar imi spun parerea.Ca sa imi fie mai usor am intrat pe cinemagia.ro si am selectat filmele din 2010 dupa nota pe care au avut-o.Astfel am sa discut filmele in aceeasi ordine in care sunt enumerate pe lista de acolo.

In fruntea listei se afla Inception cu o medie de 9.1 pe cinemagia.Nu stiu daca are media asta pentru efecte sau pentru film.Personal pot sa spun ca nu mi-a placut filmul asta.Intra in categoria de filme pe care le-am vazut cu greu pana la sfarsit.Intr-adevar,felicitari pentru efecte,am inteles,stiti sa folositi calculatorul.Insa filmul mi se pare foarte greu de urmarit.Prea multe detalii in prea mult timp.Pur si simplu am simtit ca filmul asta imi da dureri de cap cand l-am urmarit.Am observat la multe filme tendinta asta a scenaristilor de a concepe povesti complicate care sa te faca sa zici:"ia uite dom'le,ce film complex",cand de fapt incearca sa iti indese pe gat o poveste total ireala si pe care daca ai lipsi-o de efectele speciale ai ramane fara nimic.Pentru ca in opinia mea,Inception asta e,un amestec de sute de efecte speciale,dar nu asta face un film bun.
De asemenea pot sa spun ca sunt si oarecum satula de genul de filme care incep cu sfarsitul si timp de 2-3 ore te invart prin 1000 de lucruri ca sa te aduca in punctul de unde a inceput filmul.Iar mai apoi totul sa se rezolve exact in ultimile 5 minute.
Pentru cei care nu au vazut filmul,il recomand pentru efectele speciale insa dpdv al filmului(scenariului)pot sa zic doar ca mi-a dat dureri de cap.Ideea a fost buna.Poate mi-ar fi placut mai mult daca ar mai fi taiat cateva aspecte.

Cu o medie de 8.8 continuam lista cu Tangled.Cred ca veti observa ca preferatele mele din lista asta sunt desenele.Dupa parerea mea unele scenarii sunt facute numai pentru a fi facute desene.Nu sunt fana filmelor SF in general,eu am ideea ca un film trebuie sa fie realist ca sa imi placa.Oricum,revenind la Tangled.O poveste chiar draguta,placuta,ma asteptam la povestea tipica Rapunzel.Daca va plac desenele eu vi-l recomand.Calul mi se pare genial in toata povestea asta.Imi vine sa rad numai cat ma gandesc la el.Pentru ca mi-a placut,nu prea pot sa spun multe despre el,mi-e mai usor sa critic ceva ce nu imi place.

Voi scrie acum despre alta animatie care mi-a plact foarte mult.Cu media de 8.7 pe cinemagia,How to Train Your Dragon.Mi se pare o poveste foarte furmoasa.Mai ales in lumea asta in care ne grabim sa judecam atat de repede dupa aspect.Si de multe ori ramanesm surprinsi de sufletul mare pe care il are cineva pe care noi il perecepem ca fiind rau.Acest desene exact asta vrea sa ilustreze si o face foarte bine si intr-un mod foarte placut.Este chiar frumos sa urmaresti cum se incheaga prietenia dintre un baiat mic si neinsemnat dintr-un satuc de vikingi si un dragon care starnea spaima in randul acestora.Presiunile asupra baiatului erau cu atat mai mari cu atat mai mare din moment ce el era baiatul primului viking din acea xomunitate.L-am urmarit de mai multe ori pentru ca mi-a placut foarte mult.Vi-l recomand!

Urmeaza un film care este destul de subapreciat pe cinemagia cu o nota de doar 8.6.Un film exceptional in opinia mea: The King's Speech.L-am urmarit cu placere.Mai ales ca aveam mari asteptari din partea sa din moment ce era nominalizat la Oscar pentru ce mai bun film si cel mai bun actor.Singurul lucru care am crezut ca ma va dezamagi ar fi fost ca balbaiala personajului principal sa fie una tipica.Dar felul in care a fost interpretat mi s-a parut autentic si chiar imi transmitea acea senzatie de dificultate in transpunerea ideilor in vorbe.Nu ar fi multe de zis pentru ca e un film care nu necesita prea multe cuvinte.Mi-a placut foarte mult si interpretarea lui Geoffrey Rush pe care il puteti vedea si in Piratii din Caraibe.

Bineinteles ca urmeaza un alt desene si anume Despicable me cu 8.5.La inceput am fost cam reticenta in ceea ce il priveste,sau pur si simplu nu i-am acordat importanta.Si intr-o seara am zis...hai sa il vad ca daca nu imi place,il inchid.Nu mai vroiam sa se termine!Este o poveste oarecum previzibila dar realizarea sa este amuzanta iar inocenta lui Agnes este molipsitoare.Ca sa nu mai vorbesc de acele aratari galbene care sunt epice,de accentul lui Gru care imi starneste rasul numai cat il aud sau de Vector,care e cel mai penibil personaj din desene.Dar asta e un lucru bun pentru ca si el contribuie la realizarea unui desene foarte reusit.

Desi am spus ca nu sunt o mare fana cand vine vorba de filmele SF,acesta mi-a placut.Poate si pentru ca eu am jucat Price of Persia cand eram mica si mi-a placut.FIlmul are o medie de 8.5.Mi-a placut foarte mult cuplul ales.Jake Gyllenhaal este foarte carismatic si desi nu am mai auzit de ea,Gemma Arterton mi se pare o femeie foarte frumoasa.In niciun caz nu este un film pentru amatoarele filmelor de genul chick flick.Nu pot sa spun prea multe despre el intrucat situatia se intoarce de multe ori asa ca trebuie sa il vedeti chiar voi.

Cu o nota tot de 8.5 bineinteles ca nu puteam sa inchei aceasta lista fara sa vorbesc de Black Swan.Probabil va asteptati sa incep acum sa laud filmul zicand "ce frumos","splendid",mi-a schimbat viata" etc...ei bine nu.Mie filmul asta mi s-a parut GROAZNIC.Singurele lucruri care mi-au placut in filmul asta au fost rujul acela rosu (sau ce culoare era ca nu mai tin minte exact) pe care il gaseste in acea cabina si momentul  in care incep sa ii apara pene cand danseaza la sfarsit.Dar in rest nu imi place absolut nimic.N-am sa ma prefac ca sunt profunda peste masura si ca m-a afectat in ultimul hal tot ce s-a intamplat.Acum cred ca imi veti spune ca nu e asa,ca a fost frumos.Ca doar a primit si Oscar(dar nu la cel mai bun film)Am vazut filme psihologice frumoase dar pentru mine,Black Swan nu este asta.Mie de Natalie Portman imi place dar la fel ca si Inception,filmul mi-a dat batai de cap.Si nu pt ca a fost complex.Efectiv ma durea capul dupa scena din club.Si cand nu avem ce sa zicem sau sa aratam interesant,mai bagam o scena de sex si o deghizam in arta.Eu nu as revedea acest film.Si desi sunt atatea persoane care l-au vazut si l-au laudat,eu nu ma numar printre acele persoane.